Friday, November 7, 2008

KT@MTVEMA

Gisteren zag ik, tussen de bedroevende Uefa Cup-bedrijven door, de MTV Europe Music Awards extravaganza, live vanuit Liverpool. Korte recap: Kanye West (met een mooie kort-aan-de-zijkanten-dik-van-achteren afrobultmat) verzorgde een episch staaltje nerveus valszingen waarbij hij zich voortworstelde van ge-autotuned refreintje naar ge-autotuned refreintje als waren het reddingsboeien op de wit licht zee waarin hij zich bevond; het optreden van The Killers was in ieder geval visueel spectaculair; als ik Paul McCartney zie moet ik altijd meteen aan Lars Ulrich denken; Bono maakte zich belachelijk door zijn aankondiging van Macca te beginnen met de constatering dat Johnpaulgeorgeringo eigenlijk uit bubberlin Dubberlin waren gekomen als de aardappeloogst halverwege de negentiende eeuw wat beter had uitgepakt. Enfin, het was eigenlijk maar een vervelende opgeklopte dooie boel, niemand van de celebs leek er ook maar een beetje zin in te hebben, met nadrukkelijke uitzondering dan van presentatrice Katy Perry, die het bestond om een keer of tien van outfit te wisselen. Van haar wormpje-uit-de-appel verschijning, mijn favoriet, kan ik helaas nog geen plaatje vinden, maar deze mogen er ook wezen:

Goed, ze kan dan wel niet zingen enzo (nog zo'n 2008 schaffel megahit, trouwens), en die eerste langspeelplaat van haar is ondanks een paar prima singles en een enkele poging tot bulldozerpop ook niet heel erg om over naar huis te schrijven, maar ik ga dus echt niet thuisblijven als dit ongeleide projectiel (bovenste foto is Katy @ MTV Latin Awards vorige maand) naar de Melkweg komt hè. En als newlywed kan ik u haar geweldige nieuwe clip natuurlijk ook niet onthouden:

Katy Perry - "Hot 'N Cold"

No comments: