Sunday, February 10, 2008

Bondage Goat Zombie

Dat Oostenrijkers leip zat zijn was natuurlijk al langer bekend, maar met de titel en hoes van hun nieuwe plaat gaan de blackened death metallers van Belphegor wel ganz und gar ende dolkomisch over de top, daarmee de voorlopige leiding in het klassement voor Titel van het Jaar overnemend van The Mountain Goats' "Marduk T-Shirt Men's Room Incident" (mind you, het betreft hier literair verantwoorde indie/americana). De heren Belphegor komen in september naar het Patronaat in een droompackage met Nile en Grave, na Entombed en (aanstaande vrijdag in P3 te Purmerend) Dismember de derde bonafide Zweedse death metal grondleggers die ik dit jaar te zien krijg, maar liefst. Sowieso goed bezig, daar bij het Patronaat: Nile is een indrukwekkend grote vis, net als Vader, die op 24 april spelen, terwijl nota bene op hetzelfde moment in de kleine zaal de legendarische Legendary Pink Dots hun enige show in Nederland gaan doen. 't Is wel erg zware concurrentie voor een cd presenterend lokaal countrybandje, maar hey, als ik aldus backstage mijn Litany-LP gesigneerd kan krijgen is mijn avond hoe dan ook geslaagd...

Belphegor - Vomit Upon The Cross

3 comments:

Martijn said...

Toen ik Belphegor live zag, viel het erg tegen: één grote chaos. Nile was ook niet zo, die hadden last van dat typische extrememetalsyndroom: de dubbele basdrum overstemde alles (gebeurt zo vaak dat ik er huiverig van ben geworden naar dit soort concerten te gaan.)

Grave was wel goed.

Hiram said...

Tja, metaldrummers hè, het zou verboden moeten worden :) (net als dove geluidsmensen). Zag Nile een jaar of vijf terug al eens, dat was goed te doen qua geluid, vond het erg leuk. Over het algemeen ben ik ook wel te spreken over het geluid in Patronaat, dus we zullen zien. Belphegor is op plaat al geen echte hoogvlieger en ik verwacht er dus zeker geen wonderen van, met een glimlach hier en daar ben ik al tevreden. En een t-shirt met in chocoladeletters Bondage Goat Zombie erop, uiteraard.

Anonymous said...

Belphegor live is echt een van de meest intense metal ervaringen die je maar kunt hebben. Maar het geluid moet wel top zijn wil de band echt tot z'n recht komen. Op Wacken was het geluid super strak en dat was goed te merken want zowel band als publiek gingen totaal uit hun dak :)